24-01-23. L'Hospital Clínic de València incorpora la realitat virtual per a fer més amable el pas dels pacients pediàtrics pel quiròfan
- El Servei d'Anestesiologia i Reanimació ha incorporat ulleres de realitat virtual per als pacients pediàtrics que se sotmeten a cirurgies
- Permet fer més amena l'estada en el bloc quirúrgic i disminueix la por i l'ansietat dels xiquets i xiquetes
València (24.01.23). El Servei d'Anestesiologia de l'Hospital Clínic de València ha incorporat al bloc quirúrgic les ulleres de realitat virtual dirigides als pacients pediàtrics que se sotmeten a intervencions quirúrgiques.
Es tracta d'una de les mesures del Servei dins del seu pla d'humanització en el bloc quirúrgic. "Quan els xiquets i xiquetes se sotmeten a una intervenció quirúrgiques hi ha determinats moments en què poden sentir ansietat o por per trobara en un lloc desconegut. En aquests moments és fonamental oferir-los eines perquè se senten més còmodes i els faça oblidar on es troben, en de la mesura dels possible" ha explicat Rafael Badenes, cap de Servei d'Anestesiologia i Reanimació de l'Hospital Clínic de València.
"L'Hospital ja disposava d'un cotxe elèctric perquè els més xicotets pogueren usar-lo en entrar al bloc quirúrgics, però era limitat en edat. Ara hem incorporat aquestes ulleres de realitat virtual que poden beneficiar tant a pacients pediàtrics, així com a adolescents" ha explicat.
Les ulleres de realitat virtual ofereixen diferents escenaris i paisatges segons els gustos i l'edat dels xiquets i xiquetes. A més, ofereixen la possibilitat d'escoltar un àudio que els guia i els ofereix estratègies de respiració i relaxació.
L'Hospital Clínic de València realitza a l'any al voltant de 370 cirurgies pediàtriques, de les quals 220 són programades i 150 d'urgència. De totes elles, 360 es realitzen amb anestèsia general.