Hi ha molts motius pels quals formar-se com a especialista en el Departament de Salut Clínic-Malva-rosa:
Assistencials:
- Disposem de totes les especialitats sanitàries, la qual cosa permet al/a la resident aprendre de manera multidisciplinària i en equip
- El nostre Departament assumeix l'assistència sanitària d'uns/as 335.000 ciutadans. Este important volum de població assegura l'accés a nombrosos i diferents diagnòstics, element clau per a una formació òptima com a especialista
- L'Hospital Clínic està en ple procés d'ampliació de les seues instal·lacions. El consegüent augment significatiu del nombre de llits d'hospitalització, dels espais per a Consultes Externes, àrea d'anàlisis clíniques, serveis centrals, cafeteria, etc. fa encara més atractiva la decisió de formara en el nostre Departament.
Investigació:
- L'INCLIVA és l'institut d'investigació vinculat al nostre Departament. El seu enorme potencial tant humà com tècnic proporciona als nostres/as residents la possibilitat d'adquirir competències investigadores (publicacions en revistes científiques, treballs de recerca, tesi doctoral,…)
- La nostra proximitat física amb les facultats de Medicina i d'Infermeria i Podologia de la Universitat de València faciliten el treball investigador dels nostres especialistes en formació
- Molts/as dels nostres/as actuals residents són autors/as de prestigioses publicacions en revistes científiques d'alt factor d'impacte.
Estratègics i conceptuals:
- En l'actualitat, el nostre Departament forma a més de 400 residents de totes les especialitats i procedents de tots els graus universitaris que permeten l'accés a la formació sanitària especialitzada
- Les nostres Unitats Docents disposen de prestigiosos professionals amb àmplia experiència docent i investigadora, assegurant una formació de qualitat
- La nostra filosofia docent està basada en l'excel·lència, els valors humans i la cultura de l'esforç
- Pretenem conjuminar la formació com a especialistes i com a persones.
Geogràfics:
- El Departament de Salut Clínic-Malva-rosa de València està compost per dos hospitals: l'Hospital Clínic Universitari és el més cèntric de la nostra ciutat i en els seus voltants hi ha una àmplia oferta d'allotjaments i zones residencials. L'Hospital Malva-rosa és el més icònic i es troba en un marc incomparable a escassos metres de la platja
- Tots dos hospitals estan perfectament comunicats mitjançant autobús (línies EMT 9,10, 12, 16, 25, 29, 31, 70, 71, 80,81 a l'Hospital Clínic i línies EMT 95, 99, 32, 21, 1, 2 i 19 a la Malva-rosa) metre fins a la porta de l'Hospital Clínic (estació de Facultats-Manuel Broseta, línies 3 i 9) o metre/tramvia a la Malva-rosa (línies 4 i 6)
- València és una ciutat acollidora, oberta a la mar i amb nombroses opcions lúdiques, esportives i culturals.
Amb l'objectiu de millorar la gestió de la sanitat a la Comunitat Valenciana, al maig de 2005 es van crear els Departaments de Salut, prèviament denominats Àrees de Salut (en el nostre cas, antiga Àrea 4 i actual Departament de Salut 5). En 2009, el nostre Departament s'estableix com a Departament de Salut València Clínic-Malva-rosa, oferint cobertura sanitària a 15 municipis de L'Horta Nord i part de la pròpia ciutat de València.
Actualment, s'inclouen en aquest Departament setze Centres de Salut, un Centre d'Especialitats (El Grau), dos punts d'assistència a urgències, quatre unitats de salut sexual i reproductiva, quatre unitats de Salut Mental, tres unitats d'odontopediatria, una unitat d'atenció precoç, dues unitats de conductes addictives, un institut d'investigació sanitària (INCLIVA) i dos hospitals (Hospital Clínic Universitari i Hospital Malva-rosa).
A més, l'Hospital Clínic Universitari de València és hospital de referència dels hospitals de Sagunt, Gandia, i, per a unes certes unitats específiques, dels hospitals de La Plana, Castelló, Vinaròs i Dénia.
El Departament València-Clínic-Malva-rosa posseeix acreditació docent per a la formació especialitzada de trenta-quatre especialitats mèdiques, dues especialitats de Farmàcia (Farmàcia Hospitalària i Radiofarmàcia), una especialitat de Física (Radiofísica), quatre especialitats d'Infermeria (Salut Mental, Pediatria, Familiar i Comunitària, Obstetrícia i Ginecologia), una especialitat de Psicologia i dues especialitats de Biologia i/o Farmàcia (Microbiologia i Bioquímica Clínica).
Descarrega't ací el Pla de Gestió de Qualitat Docent (PGCD 2023-2027)
L'elecció d'una plaça de resident no és fàcil i depén de molts factors (número d'ordre en la prova selectiva, personals, familiars,…).
Per a facilitar esta decisió, la Comissió de Docència departamental organitza un procediment de “Portes obertes”, perquè els/as candidats/as a formar-se en el nostre Departament puguen disposar de tota la informació que necessiten.
Quan i com es convoquen?
Amb la incorporació habitual de els/as residents a les seues places a la fi de maig, les “Portes obertes” del nostre Departament es convoquen l'última setmana de març. Setmanes abans, informem de l'esdeveniment tant per xarxes socials com en la pròpia Intranet del Departament.
En què consisteixen?
Els/as interessats/as a incorporar-se com a residents al nostre Departament, haureu de posar-vos en contacte telefònic amb la secretaria de docència (961973613) o dirigir un correu electrònic a docenciaresis_hcv@gva.es, aportant nom i cognoms, número de telèfon de contacte i l'especialitat o especialitats en les quals estigueu interessats/as.
La vostra sol·licitud serà dirigida tant al/ a els/as respectius/as responsables docents com a els/as residents en actiu designats a aquest efecte en cadascun dels serveis. Ells/as es posaran en contacte amb vosaltres/as perquè pugueu compartir inquietuds, dubtes, … o formalitzar una visita presencial o una reunió en línia i així conèixer el servei determinat i als seus professionals. Al seu torn, si ho desitgeu, us proporcionarem les adreces del correu corporatiu dels vostres referents docents dels serveis pels quals us interesseu.
A més, des de la secretaria de docència, us podem fer arribar aquella informació docent general del nostre Departament que facilitarà la vostra decisió.
Estem a la vostra disposició per a resoldre qualsevol problema o dificultat tant durant la vostra incorporació com al llarg del període de la vostra formació.
Desitgem que la important etapa que inicieu siga molt fructífera tant en el personal com en el professional.
Els tràmits per a la incorporació de els/as residents als seus llocs de treball són els següents:
1r. Tràmits en el Servei de Personal
• Ubicació: 1r soterrani Facultat de Medicina de la UV
• Dates: a partir del ……. de …….. i fins a la setmana d'incorporació (del …… al ….. de ……………….).
• Documentació a entregar:
- Original i fotocòpia de l'adjudicació de la plaça
- Original i fotocòpia del títol acadèmic (o resguard del pagament de les taxes)
- Original i fotocòpia del document nacional d'identitat (DNI) o Targeta d'Identitat d'Estranger (NIE)
- Document de la Seguretat Social o targeta SIP, en el qual figure el número d'afiliació com a titular . Si no es disposa d'ell, haurà de tramitar-se en les oficines de la Tresoreria de la Seguretat Social (a València, c/ Colón, 60)
- Fotocòpia del compte corrent o llibreta d'estalvi com a titular amb l'IBAN, per al pagament de la nòmina
- Original i fotocòpia del comprovant d'inscripció en el Col·legi Professional que corresponga
- Certificat de delictes de naturalesa sexual. En cas de no disposar d'ell consultar en:
https://sede.mjusticia.gob.es/es
2n- Tràmits en la Secretaria de la Comissió de Docència
• Ubicació: 3a planta Pavelló C Hospital Clínic Universitari de València
• Dates: una vegada realitzats els tràmits en Personal
• Documentació a entregar:
- Original i fotocòpia de l'adjudicació de la plaça
- Original i fotocòpia del títol acadèmic (o resguard del pagament de les taxes)
- Original i fotocòpia del document nacional d'identitat (DNI) o Targeta d'Identitat d'Estranger (NIE)
- Original i fotocòpia del comprovant d'inscripció en el Col·legi Professional que corresponga
- Certificat de delictes de naturalesa sexual
- Còpia del document d'Adjudicació de Plaza, on consten les seues dades personals, núm. d'expedient, núm. d'ordre i plaça adjudicada
- Còpia del DNI (o NIE en cas de ser estranger/a)
- Fitxa de dades d'incorporació ja emplenada (document associat)
- Compromís de Confidencialitat signat per el/la resident (document associat)
- Sol·licitud d'aplicacions informàtiques (document associat)
3r- Servei de Prevenció de Riscos Laborals
• Ubicació: 1r soterrani Facultat de Medicina de la UV
• Data:
• Procediment:
Nota: en cas de no disposar de SIP, el /la resident ha d'acudir al seu Centre de Salut de la seua zona perquè se li assigne un.
4rt- Targeta de firma digital
El Servei d'Informàtica enviarà a cada resident un SMS al telèfon que conste en el “document de sol·licitud d'aplicacions informàtiques”, indicant el seu correu corporatiu @gva.es així com el seu usuari i contrasenya. Amb estes dades i el DNI, el/la resident haurà d'acudir a “Serveis Generals” (punt PRU), situat en el soterrani de la Facultat de Medicina (al costat de l'Hospital Clínic Universitari), on se li entregarà la targeta de signatura electrònica. Esta targeta és personal, intransferible i indispensable per a qualsevol activitat assistencial.
Les Comissions Nacionals de cadascuna de les especialitats en Ciències de la Salut defineixen els programes formatius oficials de cada especialitat. Una vegada aprovats, són publicats en el BOE.
Les guies d'itineraris formatius tipus (GIFT) o guies docents de cada unitat docent s'elaboren a partir d'estos programes, adaptant-les a les circumstàncies pròpies cada unitat o servei.
Per a accedir a estos programes formatius, punxa sobre l'especialitat corresponent:
- Alergologia
- Anatomia patològica
- Anestesiologia, reanimació i teràpia del dolor
- Aparell digestiu
- Bioquímica clínica
- Cardiologia
- Cirurgia cardiovascular
- Cirurgia general i de l'aparell digestiu
- Cirurgia oral i maxil·lofacial
- Cirurgia ortopèdica i traumatologia
- Cirurgia plàstica, estètica i reparadora
- Cirurgia toràcica
- Dermatologia mèdic-quirúrgica i veneorología
- Infermeria familiar i comunitària
- Infermeria ginecologia i obstetrícia
- Infermeria pediàtrica
- Infermeria Salut Mental
- Infermeria del treball
- Endocrinologia i nutrició
- Farmacologia clínica
- Hematologia i hemoteràpia
- Medicina intensiva
- Medicina interna
- Medicina nuclear
- Medicina preventiva i salut pública
- Medicina del treball
- Medicina familiar i comunitària
- Medicina física i rehabilitació
- Microbiologia i parasitologia
- Nefrologia
- Pneumologia
- Neurocirurgia
- Neurofisiologia
- Neurologia
- Obstetrícia i ginecologia
- Oftalmologia
- Oncologia mèdica
- Oncologia radioteràpica
- Otorrinolaringologia
- Pediatria i àrees específiques
- Psicologia clínica
- Psiquiatria
- Radiodiagnòstic
- Radiofarmàcia
- Radiofísica
- Urologia
La guia docent és el document en el qual es desenvolupa l'itinerari formatiu tipus (GIFT) de cadascun dels serveis que formen a especialistes en Ciències de la Salut. Basades en els programes oficials de formació de cada especialitat, són adaptades a les circumstàncies de cada unitat docent i permeten a els/as residents disposar de tota la informació important relacionada amb el seu període formatiu.
Estes són les guies docents actualitzades de les especialitats del nostre Departament:
• Alergologia 2023
• Aparell digestiu 2022
• Bioquímica Clínica 2021
• Cirurgia oral i maxil·lofacial 2023
• Cirurgia Toràcica 2022
• Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia 2023
• Dermatologia 2023
• Infermeria del Treball 2023
• Infermeria Familiar i Comunitària 2023
• Infermeria Obstètrica-Ginecològica 2023
• Infermeria pediàtrica 2023
• Infermeria Salut Mental 2022
• Farmàcia hospitalària 2023
• Medicina Física i Rehabilitació 2023
• Microbiologia i Parasitologia 2023
• Nefrologia 2023
• Neurocirurgia 2021
• Oftalmologia 2023
• Oncologia radioteràpica 2021
• Otorrinolaringologia 2023
• Psiquiatria 2019-2023
Segons l'RD 183/2008, es consideren rotacions externes els períodes formatius, autoritzats per l'òrgan competent de la corresponent Comunitat Autònoma, que es duguen a terme en centres o dispositius no previstos en el programa de formació ni en l'acreditació atorgada al centre o unitat docent.
L'autorització de les rotacions externes requerirà el compliment dels següents requisits:
• Ser proposades per el/la tutor/a de el/de la resident a la Comissió de Docència, especificant els objectius concrets que es pretenen aconseguir
• Que es realitzen preferentment en centres acreditats per a la docència o en centres nacionals o estrangers de reconegut prestigi
• La duració d'estes rotacions depén de la duració del període formatiu de cada especialitat:
◦ Especialitats de 4 o més anys de formació: màxim 4 mesos continuats dins de cada període d'avaluació anual i màxim 12 mesos en el conjunt del període total de formació de l'especialitat
◦ Especialitats de 1, 2 o 3 anys de duració: el període de rotació externa no podrà superar els 2, 4 i 7 mesos respectivament, en el conjunt del període formatiu de l'especialitat de la qual es tracte.
La gestió de les rotacions externes i els tràmits corresponents és responsabilitat de la secretaria de la Comissió de Docència. La seua autorització depén inicialment del Cap d'Estudis i del Gerent del Departament, sent ratificada en última instància pel Servei de Personal de la Conselleria de Sanitat.
Punxa ací per a accedir al document de sol·licitud de rotació externa.
A la finalització de la rotació externa, el/la resident haurà d'emplenar el document de Avaluació de rotació externa (pots descarregar-lo punxant ací) i entregar-ho en la secretaria de docència. Esta avaluació permet monitorar internament la satisfacció dels nostres/as residents respecte a diferents paràmetres docents avaluats durant la rotació.
Quan una Unitat Docent incorpora en el seu Guia itinerari formatiu tipus (GIFT) una rotació externa constant en una competència per a la qual es necessita un dispositiu docent en un altre Centre, poden realitzar-se els denominats “Acords de col·laboració”.
Estos requereixen l'autorització i signatura de els/as caps/as de servei, caps/as d'estudis de FSE i Gerents de totes dues parts.
Permeten preveure amb l'antelació suficient l'acolliment del/de la resident en el servei o unitat de destí, facilitant així l'organització docent corresponent durant la seua rotació.
L'establiment d'un acord de col·laboració no eximeix dels consegüents tràmits administratius, com si es tractara d'una rotació externa sense acord de col·laboració previ.
En el nostre Departament, l'acte de comiat dels residents que finalitzen el seu període formatiu té un significat molt especial. La Comissió de Docència, amb la col·laboració d'alguns/as tutors/as, inicien els preparatius mesos abans de la data assenyalada per a l'acte.
Durant este, es fa lliurament a els/as residents dels certificats d'especialistes i es presenten els/as guanyadors dels premis de fi de residència. És un moment molt emotiu que compta amb la presència de nombrosos/as companys/as dels diferents serveis i de familiars de els/as nous/as especialistes.