recursos i aliances

 

L'assistència al pacient comença en el moment en què este arriba al Servici d'Urgències, implicant-se en ella diferents professionals. Es precisa d'un sistema organitzatiu que garantisca la qualitat de l'assistència als pacients, amb un ajust precís dels temps, un adequat ús dels recursos i una correcta presa de decisions. 

Les característiques de la demanda d'urgències, atenció no programada generada per diferents necessitats d'assistència, requerixen una adequada disposició i dotació del Servici d'Urgències, així com una estreta coordinació amb:

 

  • Unitats assistencials: UCI/REA, quiròfans, UHD, Atenció Primària, residencies, SES, hospitalització convencional i especialistes de guàrdia, altres centres hospitalaris.


 

 

  • Unitats de suport: laboratori, diagnòstic per imatge, banc de sang, farmàcia, informàtica, *UDCA, *SAIP, seguretat, transport sanitari.


 

 

  • Unitats logístiques: compres, esterilització, gestió de residus, neteja, electromedicina, manteniment, llenceria i cuina, reposició medicaments i material fungible.