Atendre i resoldre amb eficàcia totes les demandes d'assistència sol·licitades a este, bé pel propi pacient, bé pel metge de família o bé pel metge especialista de zona, reconeixent com a tals les situacions següents:
- Aguda crítica, de l'assistència immediata de la qual pot dependre la supervivència del pacient o d'algun dels seus òrgans o sistemes de funció.
- Aguda no crítica, l'assistència de la qual ha de ser immediata, però la mateixa no implica amenaça vital per al pacient o alguns dels seus òrgans o sistemes de funció.
- Ni aguda ni critica, l'assistència de la qual, en general, requerix d'una actitud tranquil·litzadora i orientadora cap a l'òptima utilització dels recursos sanitaris, més que terapèutica.
El Servici d'Urgències pretén ser reconegut per tots els seus usuaris com a Servici excel·lent en la prestació sanitària, innovador en tots els aspectes de la seua gestió, tant tecnològica com de recursos humans. Des de la Direcció del Servici i la Direcció del Departament, es perseguix l'autorealització de tots els seus professionals en la millora contínua de les seues capacitats cientificotècniques, així com el desenrotllament d'un sistema per a la participació en el procés de presa de decisions.
El Servici d'Urgències ha de constituir una font de formació i entrenament permanent en l'assistència urgent al pacient, tant per als metges i personal d'infermeria del propi Servici, com per a aquells que presten els seus servicis temporalment o sol·liciten acudir a ell per a tal fi, dins dels programes de formació que s'establisquen.
El Servici d'Urgències, en estreta col·laboració amb els altres Servicis, Seccions i Unitats funcionals de l'hospital, elabora els protocols assistencials i col·labora en la realització de les activitats docents i investigadores que es determinen.
- La universalitat, l'accessibilitat i l'equitat com a suport en totes les facetes de prestació del servici a tota la seua població.
- Assumir amb eficiència les necessitats i expectatives dels usuaris del Servici.
- Millora contínua de les capacitats cientificotècniques dels professionals mitjançant l'adequació de les activitats incloses en el seu programa de formació continuada.
- Incorporar com a oportunitats de millora tots aquells suggeriments expressats pels professionals del Servici i les seues empreses proveïdores.
- Mantindre un equip humà amb l'adequada motivació i treballar en el desenrotllament d'un model de Direcció participativa per objectius, que permeta generar espais de participació i per tant una major implicació de tots els professionals d'acord amb les funcions i responsabilitats de cadascun.
- Mantindre plenament actualitzats tots els processos de prestació del Servici en la busca de l'eficiència.
- Consolidar la gestió del canvi com a inherent a la dinàmica organitzacional.
Per a aconseguir tots els compromisos definits, així com tots els objectius marcats, és imprescindible l'acceptació compromesa de tots els membres de l'organització, per la qual cosa el Servici d'Urgències dedica els seus millors esforços a motivar, integrar i fer partícips a professionals i usuaris en el procés de millora contínua.