indicadors i objetius

 

Els indicadors són un instrument per al control de l'activitat assistencial en els Servicis d'Urgències. Depenent del concepte que interesse mesurar, els indicadors poden ser de dos tipus: de demanda o quantitat (per exemple, nombre de pacients atesos per cada mil habitants i any), i de qualitat de les activitats (per exemple, temps mitjà de demora en l'atenció als pacients):

  • Indicadors d'activitat: són aquells que mesuren la quantitat de sol·licituds d'assistència que es presenten en el servici d'urgències. Tenen un valor informatiu per a avaluar l'ús dels recursos assistencials i la seua gestió, a més de permetre una comparació de l'activitat del centre amb altres servicis d'urgències d'altres centres.
  • Indicadors de qualitat de procés: són aquells que mesuren aspectes qualitatius del procés d'assistència de la urgència. Estos indicadors mesuren el funcionament del servici d'urgències des del punt de vista organitzatiu i de la qualitat dels processos.
  • Indicadors de qualitat de resultat: són aquells que mesuren els resultats finals de les activitats assistencials. Informen per tant de la qualitat i capacitat tècnica i resolutiva del servici d'urgències.

 

Els INDICADORS proposats per SEMES-CV, de mode general són:


 

 

En nom de millora de la qualitat prestada, el Servici d'Urgències elabora anualment uns OBJECTIUS INTERNS generals que amplien els descrits amb anterioritat, enfortint el seu compromís amb la seua comunitat.

 

Finalment, tots els anys ens interessem per conéixer la satisfacció dels nostres pacients amb el Servici d'Urgències, facilitant-los ENQUESTES, a fi de conéixer la seua opinió sobre l'assistència prestada i poder d'esta manera disposar d'una ferramenta més amb la qual millorar l'assistència sanitària que oferim.