cartera de serveis

 

El Servici d'Urgències està dissenyat per a donar atenció a la demanda d'assistència urgent del nostre entorn, per la qual cosa ha de projectar la seua cartera de servicis de manera que puga garantir l'atenció, oferir una atenció integral i assegurar la continuïtat del procés assistencial. El Servici d'Urgències serà totalment operatiu 24 hores tots els dies i donarà resposta a totes les situacions que es puguen presentar.

 

La CARTERA DE SERVICIS per a la prestació de l'atenció en el Servici d'Urgències comprén:

  • Atendre a tota la població de l'àrea assignada i a tot pacient amb patologia urgent i en emergència tenint en compte a pacients i acompanyants durant les 24 hores del dia.
  • Recepció, avaluació inicial i classificació de la demanda urgent a través del sistema de triatge de pacients establit per la pròpia Conselleria de Sanitat  per a determinar els riscos per a la seua salut i la seua vida per a prioritzar l'assistència sanitària que precisen.
  • Realització dels procediments diagnòstics precisos i dels procediments terapèutics metge-quirúrgics necessaris per a atendre adequadament cada situació d'urgència sanitària.
  • Monitoratge, observació i reavaluació dels pacients, quan la seua situació així ho requerisca.
  • Realitzar el diagnòstic i aplicar tractaments definitius i resolutius (processos finalistes) amb resolució completa de patologies, o ingrés hospitalari per a garantir la continuïtat assistencial quan la situació clínica ho requerisca. 
  • Iniciar el tractament i estabilització del malalt per a la seua derivació a altres centres sanitaris quan la naturalesa de la urgència el precise, per a atendre-la de manera òptima.
  • Informació i assessorament als pacients o, si és el cas, acompanyants, sobre l'atenció prestada i les mesures a adoptar en finalitzar esta atenció, d'acord amb la legislació vigent.
  • La comunicació a les autoritats competents d'aquelles situacions que ho requerisquen, especialment en el cas de sospita de violència de gènere o de maltractaments en menors, ancians i persones amb discapacitat.
  • Realitzar avaluació, millora contínua de qualitat, investigació, docència, prevenció, promoció de la salut i totes aquelles activitats encaminades a millorar l'atenció dels pacients que acudisquen o hagen de ser tractats pel Servici d'Urgències.