Carrusel Portada Clinic

Actualitat

El servici d'Enginyeria i Manteniment de l'Hospital Clínic de València rep la certificació de qualitat de la seua carta de servicis

20/05/2024

El servici d'Enginyeria i Manteniment de l'Hospital Clínic de València rep la certificació de qualit

  • Es tracta del primer servici d'esta mena d'un hospital públic de la Comunitat Valenciana que aconseguix esta certificació d'AENOR 
  • Les cartes de servici són dissenyades pels servicis i sotmeses a una avaluació per un organisme independent de certificació

El servici d'Enginyeria i Manteniment de l'Hospital Clínic Universitari de València ha rebut recentment la certificació de carta de servicis UNIX 93200. L'objectiu de la carta de servicis, segons la Norma UNE 93200:2008, és comunicar als seus usuaris els servicis que presta qualsevol organització i els compromisos que assumixen en la seua prestació. Es tracta del primer servici d'Enginyeria i Manteniment d'un hospital públic de la Comunitat Valenciana que aconseguix esta certificació d'AENOR.
Per a poder optar a esta certificació de qualitat, prèviament, els servicis han de dissenyar un document en el qual s'específica els servicis que presta de mode estandarditzat per a, seguidament, sotmetre-la a una avaluació per part d'un organisme independent de certificació, en este cas, AENOR.
El servici d'Enginyeria i Manteniment, dependent de la direcció econòmica del departament, s'encarrega de la gestió de les infraestructures, instal·lacions i equipament dels edificis sanitaris del departament Clínic-Malva-rosa. En concret, se centra en la gestió, planificació, anàlisi, disseny, desenvolupament i implementació de tecnologies per a garantir unes condicions de funcionament adequades de les infraestructures sanitàries. De manera afegida, també se centra en oferir alternatives i solucions millorades als problemes de l'entorn hospitalari. 
El servici es compon d'àrees funcionals amb dotació de recursos i comeses específiques per a cadascuna d'elles. Entre estes àrees de troben: infraestructures, electromedicina, atenció primària, manteniment, administració i seguretat, salut i higiene.

Carta de servicis com a suport a la millora contínua

“Les cartes de servicis suposen una ferramenta de gestió de la qualitat que permeten una millora contínua. Possibilita l'aplicació del mètode en el treball, gestió per processos i consecució de resultats que aporten valor a l'organització. Permeten, a més, agilitzar la relació amb els usuaris i definir els estàndards d'actuació que contribuïxen a establir objectius ambiciosos” ha explicat Vicente J. Tello, director econòmic del Departament Clínic-Malva-rosa. 
Per part seua, M.ª José Picazo, cap de servici d'Enginyeria i Mantejament ha posat l'accent en “per al servici suposa un orgull i un al·licient comptar amb esta certificació de qualitat. Este document demostra el compromís que adquirim amb l'usuari per mitjà del mesurament, seguiment i millora contínua de la nostra activitat”. 
 

Compartir

Galeria d'imatges

El servici d'Enginyeria i Manteniment de l'Hospital Clínic de València rep la certificació de qualitat de la seua carta de servicis