noticies

Pediatria de l'Hospital Clínic, pioner en l'ús responsable de pantalles en pacients pediàtrics en col·laboració amb l'Ajuntament de València

01/07/2025

Pediatria de l'Hospital Clínic, pioner en l'ús responsable de pantalles en pacients pediàtrics en co

  • S'han realitzat tallers dirigits a pares i mares i a xiquets, xiquetes i adolescents amb malalties oncològiques i malalties greus que requerixen de períodes prolongats d'hospitalització 
  • Es tracta d'un programa dut a terme en col·laboració amb el servici d'Addiccions i Prevenció Escolar de l'Ajuntament de València

La Secció d'Oncohematologia infantil del Servici de Pediatria, la Unitat Pedagògica Hospitalària i de Treball Social de l'Hospital Clínic Universitari de València, juntament amb el Servici d'Addiccions i Prevenció Escolar de l'Ajuntament de València, han promogut un projecte consistent en la realització de tallers per a l'ús responsable de pantalles en pacients pediàtrics amb malalties greus. 

Estos tallers van dirigits a pares i mares i a xiquets, xiquetes i adolescents amb malalties oncològiques i altres malalties greus, que requerixen de períodes prolongats d'hospitalització o allunyament de l'àmbit social i educatiu habitual.

Fins al moment s'han realitzat tres tallers amb l'assistència de diverses famílies, amb resposta molt satisfactòria, i està previst que continuen després de l'estiu, coincidint amb el calendari escolar.

L'objectiu és conscienciar tant a pares com a xiquets de l'ús responsable de les tecnologies, i per a això s'han programat tallers periòdics impartits per José Pedro Guallar Ballester, Rocío Benito Corchete i Guillem Diego Pérez, tots ells tècnics de prevenció del Servici d'Addiccions i Prevenció Escolar de l'Ajuntament de València. 

“Els pacients pediàtrics amb malalties greus constituïxen una població molt vulnerable, ja que les pantalles poden ser un mitjà d'entreteniment durant els llargs ingressos o un mètode tranquil·litzador emprat sovint pels pares i mares. Per això, veiem tan important esta formació en el nostre àmbit” ha explicat el doctor Jaime Verdú, especialista en Pediatria i responsable de la Unitat d'Oncohematologia pediàtrica de l'Hospital Clínic.

“L'era digital ha arribat als nostres dies i la utilització de dispositius mòbils i pantalles tàctils s'ha generalitzat. Segons un estudi de l'Associació Espanyola de Pediatria, més del 60% dels xiquets passen més de 2 hores al dia enfront de les pantalles i el seu ús inadequat i excessiu en l'edat pediàtrica s'ha relacionat amb problemes de salut i del desenrotllament psicomotor” ha explicat Francisca Herrero, Treballadora Social de l'Hospital Clínic.

Compartir

Galeria d'imatges

Pediatria de l'Hospital Clínic, pioner en l'ús responsable de pantalles en pacients pediàtrics en col·laboració amb l'Ajuntament de València